بازی ریمیک Silent Hill 2 توسط Konami و Bloober Team در نزدیکی انتشار قرار دارد، این عنوان با استقبال گسترده منتقدان روبرو شده است. اگرچه برای مدتی طولانی هیچ شک و تردیدی پیرامون آن وجود نداشت، اما استقبال از بازی ریمیک مطمئناً تغییر کرده و در میان کسانی که برای آن هیجان زده شده اند کسی جز کارگردان اصلی Silent Hill 2 نیست.
ماساهاشی تسوبویاما که در سال ۲۰۰۱ بازی اصلی Silent Hill 2 را کارگردانی کرد، اخیراً در توییتر ظاهر شد و هیجان خود را از ریمیک آن ابراز کرد و اظهار داشت که نه تنها به بازی اجازه می دهد محدودیت های فنی نسخه اصلی را پشت سر بگذارد، بلکه به مخاطبان جدید نیز اجازه می دهد تا تجربه کنند. آن را برای اولین بار
او مینویسد: “بازیها و فناوری دائماً در حال تغییر هستند، که منجر به تفاوتهای قابل توجهی در محدودیتها و سطوح بیان میشود. این یک مسئله رایج در هنرهای رسانه ای به طور کلی است، اما حفظ و قدردانی از محیط آن زمان آسان نیست.”
“من فکر می کنم ارزش ریمیک این است که نسل جدید می تواند آن را تجربه کند. به عنوان یک خالق، از این بابت بسیار خوشحالم. ۲۳ سال گذشت! حتی اگر نسخه اصلی را نمیدانید، میتوانید از ریمیک آنطور که هست لذت ببرید. خوب یا بد بودن روی نسخه اصلی تأثیر نمی گذارد.”
تسوبویاما در مورد ریمیک خود، از نحوه تبلیغ ریمیک انتقاد کرد و اظهار داشت که بسیاری از تفاوتهای بین آن و نسخه اصلی که برجسته میشوند، جذابیت بازی را جلب نمیکنند.
تسبویاما نوشت: «تفاوتهای نسخه اصلی و بازسازی، ۴K، فوتورئالیسم، هدگیر جایزه و غیره همگی متوسط هستند. این تبلیغ برای چه کسی جذاب است؟ به نظر می رسد که آنها به اندازه کافی برای انتقال جذابیت کار به نسلی که سایلنت هیل را نمی شناسند، انجام نمی دهند.”