شاید هنوز محتوای زیادی را از بازی جدید استودیوی آرکین ندیده باشیم، اما با این وجود، چرا باید برای Redfall هیجان زده باشیم؟ در ادامه با ما همراه باشید.
گرچه ژانر رقابتی چند نفره به هیچ وجه از بین نمی رود و نباید هم از بین برود، همچنین بسیار جالب است که این روزها ژانر تیراندازی اول شخص کوآپ محبوبیت بالایی پیدا کرده است. طرفداران بازی هایی مانند Left 4 Dead از نظر بازی ها بیشتر از هر زمان دیگری گزینه هایی برای بازی دارند که بتوانند با چند نفر رفیق شوند و انبوهی از دشمنان مختلف را نابود کنند و کار های مختلف را به روشی مشترک انجام دهند. درست است که هر بازی در این سبک به موفقیت نمی رسد زیرا برخی از آن ها می توانند بسیار ناامید کننده ظاهر شوند، اما مثال های زیادی وجود دارد که فرمول این سبک را به خوبی اجرا می کند.
بازی دیگری که به نظر می رسد عنوانی موفق در این سبک از آب درآید، بازی Redfall توسط استودیوی Arkane است که البته زیر چتر Bethesda کار می کند. این بازی اخیراً با تریلری اعلام شد که اندکی از دنیایی که Arkane در تلاش است در اینجا بسازد را به ما نشان داد. با پایان تریلر ، کاملاً واضح است که این برداشت منحصر به فرد از ژانر تیراندازی کوآپ است و دلایل زیادی برای هیجان زده شدن در مورد آن وجود دارد. همانطور که در مورد هر بازی تازه اعلام شده جزئیات مشخص هنوز بسیار ناچیز است اما ما می توانیم دلایل زیادی را برای هیجان زده شدن پیدا کنیم. در اینجا از دلایلی نام خواهم برد که چرا مشتاقانه منتظر Redfall هستم و شما نیز احتمالاً باید همینطور باشید.
به نظر می رسد داشتن شخصیت های جذاب یک شرط لازم برای داشتن یک بازی کو آپ موفق است زیرا همه بازی های باکیفیت این سبک شخصیت های به یاد ماندنی دارند که کاملا مشخص هستند و به همان اندازه که مکمل یکدیگر هستند از یکدیگر متفاوت هستند. به نظر می رسد Redfall کاملاً درک کرده است که شخصیت هایی با تفاوت های متفاوت، منحصر به فرد جالب رمز موفقیت است و به نظر می رسد که همه در این جهان بسیار مناسب هستند. به نظر می رسد Devinder Crousley نسبت به جمع آوری داده ها بسیار مشتاق است و نسبت به همه چیز رویکردی علمی دارد. او وقت خود را از شوکه شدن از بدن مرده یک هیولا تلف نمی کند اما بلافاصله شروع به تجزیه و تحلیل آن می کند تا وضعیت را بهتر درک کند.
به نظر می رسد لیلا الیسون متناسب با سبک مبارزاتی یک تیرانداز تهاجمی است. به نظر می رسد او همچنین دارای برخی توانایی های تلکینتیک بسیار قدرتمند است که به او امکان می دهد موانع مفید و سایر مواردی که به تیمش برتری می دهد، تشکیل دهد. جیکوب واضح است که کمی بیشتر محفوظ است اما به نظر می رسد با کشنده بودن از فاصله بسیار دور به عنوان یک تیرانداز عالی ، آن را به خوبی در گیم پلی متعادل می کند. همراه زاغ او و چشم درخشان او احتمالاً در اینجا نیز بخشی از معادله است. به نظر می رسد که ریمی د لا روزا و دوست رباتیک او بریبون نقش مهندس را دارند و در مبارزات تاکتیکی مفید خواهند بود. چگونگی ارتباط آن ها با یکدیگر و داستان می تواند در نوع خود جالب توجه باشد.
داشتن شخصیت هایی با قابلیت های مختلف حداقل روی کاغذ یک تضمین برای موفقیت بازی نیست، اما به نظر می رسد راهی که این شخصیت ها می خواهند بر روی مبارزه تأثیر بگذارند فقط با ترجیحات سلاح و چند توانایی زمینی نیست. شخصیت های Redfall به وضوح توانایی های خارق العاده ای دارند که از نظر نحوه بازی و مزایای مختلفی که به میدان جنگ می آورند تفاوت های زیادی با یکدیگر خواهند داشت. مطمئناً هر بازی چند نفره و مشارکتی به این نوع توانایی های خارق العاده نیاز ندارد و همه این ها به فضای بازی بستگی دارد اما در جهانی مانند این که به نظر می رسد همه چیز به دلیل خون آشام های ماورا طبیعی از هم پاشیده است کاملاً منطقی استکه شامل چنین کاراکترهایی باشیم. با توجه به چیزی که از تریلر دیدیم ممکن است این قابلیت ها موردی باشد که بتواند این بازی را از سایر بازی های مشابه تا حدی جدا کند.
در حالی که موفقیت تیراندازی های کوآپ در این مرحله غیرقابل انکار است اگر این محبوبیت همچنان ادامه یابد، ژانر به برخی از ایده های جدید احتیاج دارد و Redfall به نظر می رسد ما را با یک طراحی جهان باز تحت پوشش قرار داده است. این که آیا کل بازی جهان باز خواهد بود یا در مراحلی شاهد مسیری خطی هستیم همچنان نامشخص است اما چیزی که مشخص است این است که شاکله بازی بر پایه یک عنوان جهان باز بنا شده و آرکین می تواند با الهام گیری از المان های موفق بازی های جهان باز و تیراندازی های آنلاین، تجربه ای منحصر به فرد را ارائه دهد که جدید باشد و بتواند این ژانر را رو به جلو حرکت دهد. حرکتی که شاید چالشی به نظر برسد اما استودیو آرکین را نمی توان دست کم گرفت.
برای کسانی که از بازی های تکراری زامبی محور خسته شده اند و نمی خواهند بار دیگر دشمنانی تکراری مشاهده کنند خبر خوب این است که این بار با ومپایرها ملاقات خواهیم کرد. البته ومپایرها چیز تازه ای نیستند اما به نسبت زامبی ها کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند. Redfall مربوط به خون آشام ها است، اما نه فقط هر خون آشامی ، این ها خون آشام هایی هستند که آزمایش های ناموفق علمی انجام داده اند و نتایج گسترده ای را برای آ نها به همراه داشته است که به طرق مختلف با توانایی های دیگر دنیای آن ها مخلوط شده است.
این راه برای ایجاد تنوع بسیار زیادی باز می کند و بر اساس آنچه در تریلر مشاهده می کنیم ، به نظر می رسد توسعه دهندگان با پرتاب دشمنان متنوع در سرتاسر جهان بازی، این پتانسیل را تا آنجا که می توانند به حداکثر خواهند رساند. علاوه بر قدرت های مافوق طبیعی و طراحی جهان باز بازی، این چیزی است که واقعاً به برجسته شدن این بازی در ژانر خود کمک می کند و امیدوارم استودیوی سازنده استاندارد بالاتری را نسبت به عناوین مشابه برای تنوع دشمنان در پیش داشته باشد.
در نهایت استودیوی آرکین بازی های جذابی نظیر Dishonored را به ارمغان آورده است و سابقه زیادی در استفاده از المان های ردفال در بازی های گذشته داشته است. المان هایی که به خوبی از پس اجرای آن ها در بازی هایش برآمده است. سابقه استودیوی Arkane تا کنون بسیار خوب است، بنابراین اگر هیچ چیز دیگری نیست که از آن مطئن شویم، باید نسبتاً مطمئن باشیم که بازی در دستان سازندگان خوبی است و حداقل تجربه ای سرگرم کننده است که باید امتحان کنید. ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا بازی واقعاً آماده است تا در میان دیگر بزرگان سبک خود ایستادگی کند یا خیر، اما با داشتن Arkane Studios در راس من فکر می کنم انصاف است که بگوییم یک دلگرمی در این زمینه وجود خواهد داشت.