در این مقاله به تفاوتهای Elden Ring با سری سولز خواهیم پرداخت. عنوان جدید استودیوی فرام سافتور که قصد دارد تا مخاطبین بیشتری را نسبت به سری سولز جذب کند.
Lands Between از شش منطقه اصلی تشکیل شده است که هر کدام سیاهچال اصلی و رئیس نیمه خدای خود را دارند که بازیکن باید آن ها را شکست دهد اما بزرگترین تغییر Dark Souls این است که شما این دنیا را با یک نقشه واقعی کاوش خواهید کرد. نقشه کامل فوراً در دسترس شما نیست , باید تکههای نقشه را پیدا کنید تا آن را پر کنید. این یک جایگزین خوب برای بالا رفتن از برج ها و باز کردن قفل یک منطقه است و در عین حال بازیکن را تشویق می کند تا نقاط دیدنی را جستجو کند. بعلاوه، این واقعیت را بیشتر تقویت می کند که شما کاملاً در این دنیا جدید هستید و خطرات آن را در بار اول کشف می کنید.
FromSoftware توانایی اجتناب از مبارزه مستقیم و تکیه بیشتر به مخفی کاری را تبلیغ کرده است و به نظر می رسد تا کنون ارائه شده است. در کنار نابودی دشمنان، اکنون راحت تر می توان از محیط ها عبور کرد تا از درگیری جلوگیری کرد. در حالی که این بدون شک درسی است که از Sekiro: Shadows Die Twice آموخته شده است اما همچنان فرمول Dark Souls را به طور قابل توجهی با هم ترکیب می کند و گزینه های ساخت و تنوع بیشتری را برای کسانی که به دنبال آن هستند ارائه می دهد.
کرفتینگ یکی دیگر از مواردی که بازی را تغییر می دهد، توانایی جمع آوری مواد در خارج از جهان و ساخت وسایل در حال حرکت است. باز هم، اگرچه این ممکن است مورد بزرگی به نظر نرسد، اما بعد جدیدی به بخش سنتی خرید اقلام از فروشندگان و آماده سازی قبل از بیرون رفتن می افزاید. اکنون، شما می توانید به سادگی آیتم ها را در حین کاوش در دنیای بازی بسازید.
در کنار هر چیز دیگری، یکی از بزرگترین تفاوتهای Elden Ring و Dark Souls این است که پلتفرمینگ بهبود یافته است. آسان است که فقط روی یک دیوار سنگی بپرید یا بدون مشکل روی یک ساختمان حرکت کرده و راه های جدیدی را برای اکتشاف باز کنید. حتی در حین کاوش Spirit Springs وجود خواهد داشت که میتواند شما را به هوا پرتاب کند و به راحتی مناطق عمودی بیشتری را سوار بر اسب برای شما مهیا کند. به نظر می رسد که آسیب سقوط نیز در مقایسه با عناوین قبلی Souls کاهش یافته است و بیشتر مطابق با Sekiro است، هرچند هنوز مشخص نیست که آیا سقوط های طولانی تر سلامتی را کاهش می دهد یا خیر.
در نهایت می توان گفت که الدن رینگ سعی کرده تا با ارائه تجربه ای متفاوت جامعه بازیکنان بیشتری را به سمت خود هدایت کند. حتی در گزارش هایی ذکر شده بود که این عنوان نسبت به سری سولز از چالش کمتری برخوردار خواهد بود.