با توجه به اینکه Assassin’s Creed Shadows قرار است در ماه نوامبر عرضه شود، یوبیسافت میگوید که چرخههای توسعهدهنده بین عناوین باید طولانیتر باشد تا «تعادل مناسب» پیدا شود. Shadows با چهار سال کار در بحث توسعه، بیشترین زمان توسعه را نسبت به هر عنوانی در این سری تا به امروز داشته است، از جمله حماسههای دنیای باز عظیم Assassin’s Creed Odyssey و Assassin’s Creed Valhalla، و به نظر میرسد این عدد جادویی است.
در واقع، به گفته کارل اونی، تهیه کننده اصلی Shadows (با تشکر از GamesIndustry.biz)، آخرین بازی AC بیش از ۲۵ درصد طولانی تر از Valhalla است، که به گفته او برای حفظ کیفیتی که سری به آن می شناسند ضروری است: “این همیشه یک بازی است. بین زمان و هزینه ها تعادل برقرار کنید، اما هرچه زمان بیشتری داشته باشید، می توانید افراد بیشتری را در یک پروژه قرار دهید و آن را در زمان کوتاه تری انجام دهید، اما این به شما زمان بیشتری برای تکرار نمی دهد.”
Onnée میگوید که این موضوع به همان اندازه که باعث از بین بردن اشکالات و صیقل دادن پیکسلها میشود، به زیباییشناسی و غوطهوری مربوط میشود، زیرا تیم سازنده برای یادگیری جزئیات هر موقعیت تاریخی جدید به زمان نیاز دارد: «ما در تلاش هستیم تا بازیای بسازیم که تا حد امکان معتبر باشد. این چیزی است که ما به آن افتخار می کنیم، و این نیز یک پروسه بسیار طولانی است جایی که همه چیز در داخل یک خانه فئودالی ژاپنی قرار می گیرد … شاید غذا به آنجا نمیرود.”