در این مقاله نگاهی به مقوله ساخت بازی جدید Splinter Cell، سری مخفی کاری محبوب یوبی سافت خواهیم انداخت.
گزارش اخیر سایت VGC حاکی از آن است که ساخت یک بازی جدید Splinter Cell چراغ سبز گرفته است. جزئیات مربوط به تیم سازنده، طراحان اصلی یا هر چیز دیگری در مورد خود بازی در حال حاضر اندک است، اما منابع جدید فاش کردهاند که ممکن است سال آینده به صورت رسمی معرفی شود.
یک شایعه متعاقب از سوی جف گراب، کارشناس داخلی معتبر صنعت، همچنین نشان داد که تیم ظاهراً در حال آزمایش بازی قبل از E3 2021 بوده است. در حالی که این شایعه دیگری است، اگرچه منابع بسیار معتبرتری این بار پشتیبان میشوند، چشمانداز یک Splinter Cell جدید به همان اندازه که هیجان انگیز است از طرفی نگران کننده است.
احیای Splinter Cell بیشتر مورد علاقه طرفداران است. Splinter Cell وارد صحنه شد و محصولات Metal Gear Solid ژانر اکشن-ماجراجویی مخفی کاری را با مکانیکهای نوآورانه و طراحیهای مراحل به همان اندازه چشمگیر به جلو پیش برد. با این حال، همانطور که در حال حاضر این مشکل وجود دارد چشم انداز بازی تحت سلطه بازی های جهان باز با پیشرفت RPG-Esque و مکانیک لوت است.
برخی از بازیهای مخفی کاری مدرن وجود دارند و هنوز هم قوی هستند، اما ژانر مخفی کاری تاکتیکی اصلی تا حد زیادی فراموش شده است. گروههای توسعهدهنده کوچکتری مانند Klei Entertainment و Lince Works نظرات خود را در مورد این ژانر به ترتیب با بازی Mark of the Ninja و Aragami ارائه کردهاند.
یک نگرانی کلی در میان جامعه طرفداران وجود دارد که توسعه دهنده ممکن است سعی کند Splinter Cell را به گونه ای تغییر دهد که به شدت در مدل بازی های سرویس محور قرار گیرد. در حالی که نمیتوان یک بازی را بدون اطلاعات قطعی در مورد آن قضاوت کرد، اما احتمال اینکه هر ریسکی برای یک فرنچایز غیرفعال مانند Splinter Cell فاجعهبار باشد، بسیار زیاد است.
با این حال نمونه ای با نام Rainbow Six وجود دارد. یکی دیگر از ویژگیهای Tom Clancy که دارای عناصر تکنفره بود و اکنون با موفقیت به عنوان سرویس زنده چند نفره-محور تبدیل شده است که مدتی است بهبودیافته تر شده است. با تمام ارزشهایش، یک Splinter Cell جدید و تکاملیافته قطعاً میتواند عالی باشد، اما اکثر طرفداران موافق هستند که هر نوع ریسک آخرین چیزی است که فرنچایز به آن نیاز دارد.
همانطور که گفته شد، اصرار توسعهدهنده برای دنبال کردن طراحی بازیهای جهان باز سرویس محور، مسلماً ناشی از حرص و طمع است و نه این واقعیت که آن بازیها واقعاً از این فرمت سود میبرند. Splinter Cell همیشه در کمین کردن در گوشههای تاریک بوده است و به نظر میرسد که بهتر است توسعهدهنده آن را ترک کند. تغییر هویت فرنچایز می تواند برای یک فرنچایز در حال حاضر غیرفعال فاجعه آمیز باشد.
باز هم، لازم به یادآوری است که بیشتر این نگرانیهایی که در اینجا ارائه شدهاند، عمدتاً بر اساس کار اخیر توسعهدهنده است. ما حتی هیچ تایید رسمی نداریم که آیا یک Splinter Cell جدید واقعاً در حال توسعه است یا خیر و ما قطعاً نمی دانیم که سازنده برای این سری چه برنامه ای دارد.
ما مطمئناً یک بازی Splinter Cell عالی میخواهیم. سم فیشر در Ghost Recon ظاهر شده است و یک شخصیت قابل بازی در Rainbow Six Siege و Tom Clancy’s Elite Squad است. زمان زیادی برای احیای آن وجود دارد و ممکن است سازنده قبل از شروع کامل با یک بازی جدید در این فرنچایز، در حال آزمایش مکانیک های مختلف باشد. امیدواریم بازی دور از شایعات به ثمر بنشیند و یک بازی جدید وجود داشته باشد که واقعا ارزشش را دارد و از مسیر سنتی تک نفره پیروی می کند.