طبق گزارش اخیر، پروتکل The Callisto که به تازگی منتشر شده است، انتظارات فروش را برآورده نکرده است. در اوایل ماه گذشته، اولین عنوان از استودیوی Striking Distance، بازی Callisto Protocol، با نقدهای متوسط روبهرو شد.
فروش بازی Callisto Protocol مطابق انتظارات نبود، یک استودیوی نسبتاً جدید به رهبری گلن شوفیلد، خالق Dead Space، این اولین عنوان این شرکت به وضوح بسیار بزرگ ساخته شد، با جف کیگلی که در جشنواره بازی های تابستانی سال گذشته و در جوایز The Game در سال ۲۰۲۰ به آن فشار زیادی داد. جایی که بازی اولین بار با این تفاوت که همه چیز دقیقاً طبق برنامه پیش نرفت، زیرا طبق گفته MK-Odyssey، بازی آنطور که انتظار می رفت فروش نداشته است.
این گزارش حاکی از آن است که ساخت بازی حدود ۲۰۰ میلیارد وون یا ۱۳۲ میلیون پوند هزینه داشته است که بدیهی است بودجه ای هنگفت که فروش آن هنوز به آن نرسیده است. از Callisto Protocol به عنوان یک بازی چهارگانه A یاد می شد، چیزی که شنیده ایم راه اندازی مجدد Perfect Dark آینده نیز نامیده می شود، که بدیهی است که به سمت بازی های مقیاس بزرگتر نزدیک می شود.
تعدادی از سرمایه گذاران در Krafton، ناشر بازی، قیمت سهام هدف خود را در نتیجه کاهش داده اند، به طوری که Samsung Securities به اشتراک گذاشته است که “فروش تجمعی پنج میلیون نسخه” را پیش بینی کرده است، اما اکنون فکر می کند که دو میلیون نسخه تا این زمان آسان نخواهد بود. سال
این کمی تعجب آور است که سرمایه گذاری زیادی برای یک IP کاملاً جدید انجام شده است، به ویژه IP که در ژانری قرار دارد که معمولاً بالاترین میزان فروش را در مقایسه با سایر ژانرها نداشته است.