پس از چندین شایعه، EA Sports WRC اکنون به سمت تاریخ انتشار خود که برای ۳ نوامبر برای رایانه های شخصی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری S|X تعیین شده است، سرعت می گیرد.
این اولین بازی Codemasters خواهد بود که با Unreal Engine 5 ساخته می شود. راس گووینگ، مدیر خلاق ارشد EA Sports WRC در Codemasters، در مصاحبه اخیر با VG247 دلایل این تغییر را توضیح داد.
EGO یک موتور فوق العاده برای ما بود و ما بازی های فوق العاده خوبی را روی آن ساختیم، اما به جایی رسیده بود که می خواستیم مراحل ما طولانی تر و طولانی تر شود و محیط های ما بزرگتر و از نظر بصری غنی تر شوند. EGO نمیتوانست این کار را در زمان و اندازه تیمی که در اختیار داشتیم انجام دهد. ارزیابی بزرگی در مورد موتوری که ما باید به آن حرکت کنیم انجام شد و در واقع قبل از EA بود که تصمیم به تغییر گرفتیم، از این رو Frostbite واقعاً در آن نقطه تصور نمی کرد.
بزرگترین مانع ما برای غلبه بر این بود که چگونه هندلینگ را به “Codemasters handling” تبدیل کنیم و این چیزی نبود که Unreal خارج از جعبه داشت، اما معلوم شد که میتوانیم با آنها کار کنیم تا مدیریت خودمان را به نمایش بگذاریم. Unreal ما را قادر ساخت تا تمام فیزیک هندلینگ خود را در اختیار داشته باشیم و اساساً آن را به موتور متصل کنیم. Unreal یک همکار عالی بود و از کاری که میخواهیم انجام دهیم بسیار حمایت میکرد، و ما را با سایر حرفهایهایی که در Epic کار میکنند در تماس قرار داد تا به ما کمک کنند موتور را مطابق با نیازهای خودمان جمع کنیم – این یک مزیت فوقالعاده برای پروژه بود.
EA Sports WRC در زمان راه اندازی بیش از ۲۰۰ مرحله در ۱۷ مکان واقعی WRC را ارائه خواهد کرد. مکان هجدهم (رالی اروپای مرکزی، مکانی کاملاً جدید برای این ورزش) با بهروزرسانی پس از انتشار به بازی اضافه خواهد شد.