کارگردان خلاق Alan Wake 2 یعنی Sam Lake و کارگردان بازی Kyle Rowley بیشتر توضیح داده اند که چرا این بازی فقط به صورت دیجیتالی منتشر می شود.
در ماه مه، زمانی که اولین نگاه درست خود را به Alan Wake 2 داشتیم، همچنین متوجه شدیم که این بازی به صورت فیزیکی عرضه نخواهد شد و در عوض نسخه دیجیتالی را انتخاب می کنیم. در آن زمان، در یک پرسش متداول، توضیح داده شد که دلیل این امر این است که قیمت بازی را پایینتر نگه میدارد، زیرا هزینه دیسکها و بستهبندی به این معنی است که بازی باید قیمت تمام شده را افزایش دهد. اکنون، لیک و رولی در مصاحبهای با Eurogamer دلیل این تصمیم را توضیح دادهاند و گفتهاند که انجام این کار به رمدی «زمان بیشتری برای پرداخت» میدهد.
لیک به Eurogamer توضیح داد: “بله، فقط دیجیتال است، و به نوعی از دیدگاه Remedy و Epic به این ایده رسیدیم، این تفکر فعلی ما است. فقط احساس میکردیم که برای این کار منطقی است، و زمان بندی مناسب است.” رولی ادامه داد: “بدیهی است که به عنوان افراد خلاق، با استفاده از دیجیتال فقط زمان بیشتری را برای بررسی بازی به ما می دهد. در واقع، مقدار قابل توجهی از هفته ها. زیرا در غیر این صورت، بازی که روی دیسک قرار می گیرد، بدیهی است که آن را دارد. تا بدون پچ قابل پخش باشد.
ما نمیخواستیم چیزی را منتشر کنیم که اساساً به آن افتخار نمیکردیم و نمیخواستیم بازیکنان بازی کنند. بنابراین امیدواریم از این طریق بتوانیم نسخه بهتری از بازی را به شما ارائه دهیم.
توسعهدهندگان زمان بیشتری برای کار روی یک بازی قبل از انتشار همیشه چیز خوبی است (اگرچه بدیهی است که اگر مشکلی در کار باشد اینطور نیست)، اگرچه هنوز توضیح کمی عجیب است. احتمالا منظور رولی این است که قبل از طلایی شدن بازی، زمان بیشتری برای بهبود بازی وجود دارد، اما به هر حال شما به آن نگاه کنید، بازی که عرضه فیزیکی دریافت نمی کند چیز بدی است.
نسخههای فقط دیجیتالی بهطور باورنکردنی رایج شدهاند، و در حالی که کمی مشخص نیست که آیا دیسک منتشر میشود یا خیر، این امکان وجود دارد که حتی Starfield از نظر فنی فقط دیجیتال باشد.