شرکت Embracer Group در حال توسعه نسخه جدید عنوان اکشن مخفی کاری Deus Ex بود که به دلیل مشکل مالی کنسل شد.
طبق گزارش ها، یک بازی معرفی نشده Deus Ex لغو شده است و بسیاری از توسعه دهندگان آن اخراج شده اند. این اخراج ها ظاهراً بخشی از اقدامات کاهش هزینه های مداوم گروه Embracer است و صدها نفر از توسعه دهندگان آن را مدتی پس از شروع خرید استودیوهای متعدد در صنعت بازی بیکار می کند.
در گزارشی از بلومبرگ، کارگران ناشناس Eidos Interactive میگویند که Embracer یک بازی جدید Deus Ex را پس از دو سال توسعه، درست زمانی که قرار بود وارد تولید شود، کنار گذاشته است. توسعه دهندگان همچنین می گویند که تعداد زیادی از کارگران در حال اخراج هستند که آخرین مورد از لیست طولانی اخراج در استودیوهای متعلق به Embracer است.
این اخراج ها از آن زمان توسط خود Eidos تایید شده است که بیانیه ای صادر کرده است. در اینجا، مشخص شده است که ۹۷ کارگر آزاد شده اند که بر توسعه، مدیریت و خدمات پشتیبانی تأثیر می گذارد.
در بیانیه آمده است: «زمینه اقتصاد جهانی، چالشهای صنعت ما و تجدید ساختار جامع اعلام شده توسط Embracer در نهایت بر استودیو ما تأثیر گذاشته است. “تصمیم دشواری گرفته شده است که ۹۷ نفر از تیم های توسعه، مدیریت و خدمات پشتیبانی را ترک کنند.
“ما در تلاش هستیم تا از تمام پرسنل آسیب دیده در این انتقال حمایت کنیم. این افراد بسیار با استعداد و با تجربه در حال ورود به بازار کار هستند و ما از آنها می خواهیم که پروژه های بعدی خود را پیدا کنند و به انجام آن کمک می کنیم.”
از زمان شکست در بستن قرارداد چند میلیارد دلاری، Embracer کارکنان کریستال داینامیکس، بیم داگ، گیربکس و غیره را اخراج کرده است. همچنین استودیوهای مختلفی مانند Volition و Free Radical Design را به طور کامل تعطیل کرده است. در مجموع، تقریباً ۱۰۰۰ شغل در استودیوهای تحت مالکیت Embracer در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت، و با اخباری که از Eidos امروز منتشر شد، به نظر میرسد که اخراجها در سال جدید کند نخواهند شد.
این اخراجها پس از آن اتفاق میافتد که Embracer از طریق خریدهای پرطرفدار متعدد در مدت زمان بسیار کوتاهی گسترش یافت، که همانطور که اکنون میبینیم، اصلاً پایدار نبود. مشکلات Embracer به بازیهای آن نیز کشیده شده است، زیرا یکی از برجستهترین اعلانهای آن، بازسازی Star Wars: Knights of the Old Republic، نتوانسته چیزی را به دست آورد. از آن زمان تریلر آن از رسانه های اجتماعی پلی استیشن حذف شد (سونی گفت که این موضوع به دلیل نگرانی های صدور مجوز موسیقی بوده است)، و Embracer به طور مداوم از سوالات در مورد وضعیت بازی طفره رفته است.
با ترکیب همه این مسائل، گروه Embracer به یک شرکت بسیار نامحبوب در صنعت بازی تبدیل شده است. تا کنون، این به توسعهدهندگان واگذار شده است که بازیهای آن را متحمل سنگینی تصمیمات مدیریتی مدیران اجرایی میکنند و هیچ پایانی برای همه کاهشهای شغلی دیده نمیشود. این پرسشهایی را در مورد پایداری صنعتی ایجاد میکند که به طور فزایندهای در حال ادغام است، و این به ویژه در این مورد صادق خواهد بود، زیرا این موضوع دقیقاً پس از اخراجهای عظیم در مایکروسافت رخ میدهد که در سراسر شرکتهای تابعه مختلف آن احساس میشود.