بازی Grand Theft Auto 6 (GTA 6)، جدیدترین قسمت از مجموعه نمادین Rockstar Games است. با این حال، در میان این هیجان، ابری از عدم قطعیت بر عملکرد بالقوه بازی در Xbox Series S نشسته است. این مدل ضعیفتر Xbox Series X موضوع بحث بین توسعهدهندگان و گیمرها بوده است و نظرات اخیر یکی از کارکنان سابق Rockstar جالب است.
Obbe Vermeij که در توسعه چندین عنوان قبلی GTA نقش داشته، اخیراً در رسانه های اجتماعی بینش خود را در مورد چالش های Xbox Series S به اشتراک گذاشته است. او توانایی های سخت افزاری نسبتاً محدود کنسول را به ویژه در مقایسه با Xbox Series X و پلی استیشن ۵ برجسته کرد. Vermeij پیشنهاد کرد که دستیابی به یک تجربه ۶۰ فریم در ثانیه (fps) که اغلب استاندارد طلایی برای بازی های مدرن در نظر گرفته می شود، ممکن است در سری S دشوار باشد، حتی با تلاش های بهینه سازی. او یک سناریوی ایده آل را پیش بینی کرد که در آن GTA 6 با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه روی Xbox Series X/S و PS5 اجرا می شد و PS5 Pro به طور بالقوه به ۶۰fps می رسد. با این حال، سری S، با پردازنده گرافیکی و رم کمتر قویتر، میتواند برای حفظ سرعت خود با مشکل مواجه شود.
این اولین باری نیست که Xbox Series S در مرکز بحث ها در مورد عملکرد بازی قرار می گیرد. مشخصات پایینتر آن موانعی را برای توسعهدهندگانی ایجاد کرده که هدفشان ارائه یک تجربه ثابت در همه پلتفرمها است. در حالی که این کنسول یک نقطه ورود مقرون به صرفه به بازی های نسل بعدی ارائه می دهد، محدودیت های آن سوالاتی را در مورد دوام طولانی مدت آن ایجاد کرده است، به خصوص که بازی ها به طور فزاینده ای نیاز دارند. برخی از توسعه دهندگان ابراز نگرانی کرده اند که سری S می تواند جلوی پیشرفت کلی طراحی بازی را بگیرد و آنها را مجبور به مصالحه برای تطبیق سقف عملکرد پایین تر آن کند.
علیرغم نگرانیها، به نظر میرسد Rockstar Games متعهد به انتشار GTA 6 برای Xbox Series X و Series S است. این تصمیم نشاندهنده تعهد شرکت برای دستیابی به مخاطبان گسترده و تضمین میکند که بازیکنان با بودجههای مختلف میتوانند جدیدترین نسخه GTA را تجربه کنند. با این حال، باید دید که چگونه بازی برای سری S بهینه خواهد شد و آیا برای اطمینان از یک تجربه قابل بازی، مصالحه ای لازم است یا خیر.
با نزدیک شدن به انتشار GTA 6، جامعه بازی مشتاق است تا ببیند بازی در پلتفرم های مختلف، به ویژه Xbox Series S چگونه عمل می کند. آیا Rockstar Games موفق خواهد شد بر محدودیت های کنسول غلبه کند و تجربه رضایت بخشی را ارائه دهد؟ یا آیا بازیکنان سری S باید با نرخ فریم کمتر، کاهش وفاداری گرافیکی یا سایر مصالحه ها دست و پنجه نرم کنند؟ فقط زمان مشخص خواهد کرد.